7 augusti 2017

Blå favorit


Semestern börjar gå mot sitt slut här och det är dags att lämna landet och bege sig till Göteborg och vardag igen och jag kommer verkligen sakna det där med att kliva rakt ut i trädgård på morgonen i nattlinne och kaffekopp i handen och ta en runda och se över blomrabatter och trädgårdslandet .



En favorit i trädgårdslandet som jag alltid sår är  den skira Jungfrun i det gröna. Första gången jag sådde dem var när tiden för torkade blommor var trendigt , ( där ngn gång i början av 90 talet )  och jag var ute efter de fina frökapslarna. Numera är det både blomman och frökapseln som jag plockar till buketter och tar in .De står inte speciellt länge men är så vackra så länge det varar .


Både frökapslar från Jungfrun i det gröna och Vallmo sparar jag och på så sätt har jag nya frön att så året därpå. 



Kram på er !

........

Pernilla





Foto : Pernilla.N / PIAZZAN 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar